Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta dobrał się tym razem do firmy OK Money. Wszystko to na fali
kontroli firm pożyczkowych i postępowania wszczętego jeszcze w 2013 roku. Firmie wytknięto wprowadzanie klientów w błąd. Jakie nieprawidłowości zadeklarowała naprawić firma OK Money w ciągu dwóch miesięcy od ogłoszenia decyzji urzędu:
- porównywanie na stronie internetowej swojej ofertę do usług bankowych (wprowadzanie konsumenta w błąd)
- przekazywanie umowy kredytu na piśmie tylko przy pierwszej umowie,
- zawyżone opłaty za czynności windykacyjne nakładane na klientów.
Przy okazji tego ostatniego punktu warto odnotować to co przypomniał urząd, a mianowicie, że płatności te powinny odpowiadać wydatkom faktycznie poniesionym w związku z dochodzeniem należności, a ponadto również konsument powinien mieć prawo obciążyć przedsiębiorcę kosztami kierowanych do niego wezwań gdy ten nie wywiązuje się z umowy.
Jak koszty windykacji w firmie OK Money wypadają na tle konkurencji możesz łatwo sprawdzić czytając artykuł o kosztach windykacji.
Więcej informacji na temat postępowania UOKiK w sprawie firmy OK Money znajdziesz na stronie http://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=11239&news_page=1