Ile zapłaci spóźniony klient pożyczki Wonga za trwająca miesiąc windykację telefoniczną, SMS-ową, mailową i listowną? Firma zobowiązuje się do wysyłania monitów z częstotliwością zgodną z dobrymi obyczajami. Co to oznacza dla klienta należącego do grupy mniej solidnych, czyli windykowanych? Przede wszystkim należałoby ustalić, co w ogóle oznacza w prawniczej nomenklaturze termin "dobre obyczaje", którym dość często posługują się firmy udzielające pozabankowych pożyczek krótkoterminowych.
Dobre obyczaje trzeba utożsamiać z pewnymi wytycznymi dotyczącymi reguł zachowania, których znaczenie ma charakter jedynie moralno-etyczny, a nie prawny. Pojęcie to można rozumieć jako dobre obyczaje współżycia społecznego między konsumentem, a podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą. Na przykładzie pożyczki Wonga należy rozumieć to tak, iż pożyczkodawca nie wykorzysta podpisu klienta akceptującego umowne kary i koszty windykacji obowiązujące w tej firmieWindykacja Wonga
źr. www.wonga.pl
do zrobienia z niego bankruta poprzez wykonanie do niego 50 telefonów dziennie. Ograniczy koszty windykacji wprowadzając ograniczenie liczby płatnych upomnień zgodnie z dobrym obyczajem właśnie. W praktyce oznacza to, że klient spóźniający się miesiąc ze spłatą swojej pożyczki pokryje koszty windykacji do 170 zł i ani złotówki więcej.